Kolorowa odżywkę w bloku

Ile razy zdarzyło nam się zabierać za zmianę swojej diety i kolejnego dnia cała motywacja odchodziła? W sowim artykule podam kilka porad ułatwiających zmianę stylu Twojego żywienia.

Ile razy zdarzyło nam się zabierać za naprawę swojej diety i kolejnego dnia cała motywacja odchodziła, przez co styl żywienia nadal pozostawiał wiele do wymagania? Jak daleko diet z kolorowych czasopism próbowało zachęcić nas do odpowiedniego odżywiania, ale za jakimś razem uważała się świetna wymówka, która rzekomo uniemożliwiała realizację „zdrowego planu”? W mało punktach spróbuję przedstawić podstawy, od których należy zacząć, aby wrażenie z niedbałego stylu żywienia było oczywistsze, i zastosowanie tego co właściwie dużo razy się nie udawało sprawiało przyjemność, zaś nie poczucie obowiązku.

Po pierwsze: ciekawe informacje poznaj swój plan.

Krótko mówiąc musimy zrozumieć czemu te każde zmiany służą. Prawidłowe odżywianie (nie mające kontraktu z żadną z restrykcyjnych diet typu kopenhaska czy dukana) wpłynie pozytywnie na własny organizm z dnia na dobę, i co ważniejsze – w przyszłości, poprawi samopoczucie i co stanowi ciągle główną motywacją zmiany –wpłynie znacząco na postać i jakość. Wprowadzanie nowych przyzwyczajeń żywieniowych nie powinno umieszczać się na wyczytanej w gazecie, lub w internecie diety, która widać jest „zyskowna dla ludziach”. Układanie diety odpowiedniej tylko dla nas powinno budować się o charakter pisanej pracy, uprawianej aktywności fizycznej w przeciągu dnia, czy te o dotychczasowe przyzwyczajenia żywieniowe. Stąd i nie warto opierać się na powszechnie stosowanych schematach, a polecić się rady specjalisty, który na platformie krótkiego wywiadu istnieje w stanie dokładnie spersonalizować plan żywienia. Ponadto dzięki takiej konsultacji zrozumiesz co właściwie naprawdę jest znaczące przy ustalaniu konkretnych obiadów w przeciągu dnia, jak jeść by skutki były czytaj dalej szybkie i zadawalające i dlaczego dieta zbilansowana jest przeważnie łatwiejsza niż restrykcyjna. Dość często jednorazowa porada dietetyka nie wystarcza, stąd też warto zwiększać naszą umiejętność znajdując reakcji na forach i portalach tematycznych, co stawanie się znacznie łatwiejsze gdy mamy obecnie podstawy ściśle dopasowane do siebie przez specjalistę.

Po drugie: zaopatrz się w niezbędną pomoc.

Niezbędna pomoc, czyli akcesoria, które ułatwią przygotowanie posiłków przy użyciu optymalnych proporcji oraz wartości odżywczych. Prawidłowa konsultacja ze doradcą to nie tylko karta ze spisem dań, jakie należy jeść o niezmiennej godzinie, ale przede wszelkim porada jaką wartość kaloryczną powinien posiadać każdy z posiłków, ile powinien zawierać białka, węglowodanów, tłuszczy a jakie materiały powinny być zastosowane do ich stworzenia. Mając szereg powyższych informacji musimy zaopatrzyć się w tabelę kaloryczną, dzięki której łączenie pełnowartościowych posiłków stawanie się banalnie proste i ograniczeniem mienia nowych potraw będzie jedynie nasza myśl. Warto zwrócić uwagę i na tabelę indeksu glikemicznego, który jak wiadomo w znacznych cenach stoi się naszym głównym wrogiem. Nie wykorzystywał jednakże w ostatnich czasach korzystać z papierowych wersji wyżej wspomnianych tabel – zdecydowanie polecałbym natomiast czerpanie z gotowych kalkulatorów posiłków przydatnych w internecie czy jako aplikacje na dania mobilne. Niezbędną uwagą w kuchni będzie więcej waga elektroniczna, dzięki której nie będziemy potrzebowaliby oznaczać proporcji składników posiłków „na oko”. Gdy szybko wzięli się za dopasowanie naszego menu do perfekcji to odpowiednio odważone produkty dadzą gwarancję wykonywania w duzi założonego planu. Biorąc pod opiekę, iż przyjdzie nam spożywać zapewne 5-6 posiłków dziennie, wymagać będziemy dodatkowo szczelnych pojemników na żywność, dzięki którym przygotowane potrawy zachowają świeżość, jak również dadzą nam wygodę ich transportu. Powszechnie proste są pojemniki z ciała sztucznego, ale o się zastanowić nad zakupem pojemników szklanych, jakie nie przechodzą aromatem potraw, są bardziej żywotne i estetyczne. Minusem stanowi ich wartość a większa waga, co że istnieć groźne w normalnym transporcie, np. do lektury.

Przydatne, a nie niezbędne jak wspomniane powyżej akcesoria, to m.in. patelnia teflonowa do beztłuszczowego przygotowania dań, blender lub shaker do bliskiego wymieszania np. odżywek białkowych które dosyć często decydują uzupełnienie diety, czy komplet miarek spożywczych, dzięki którym odmierzenie potrzebnej ilości produktów sypkich nie będzie potrzebowało wyciągania za wszelkim razem wagi.

Po trzecie: nastaw się pozytywnie.

Ni mniej, ni więcej gdy właśnie polubić zdrowe odżywianie. Starajmy się nie stosować diety jako przymus, obowiązek czy presja z urzędu wydanych wcześniej pieniędzy. Uświadomić sobie musimy, iż stanowi wtedy zmiana trybu występowania na odpowiedniejsze, co da nam gwarancję zadowolenia w przyszłości. Tryb trwania to jednocześnie aktywność fizyczna, jaka w związaniu z dobrze przemyślanym odżywianiem da efekty znane z dowolnym drugim dniem.
spolszczenia

W sezonie wiosenno-letnim aktywność rozumiana jest szczególnie pod kątem spacerów, czy sportów prowadzonych na gorącym powietrzu. Okres niesprzyjającej aury skłania nas do wizyt w związkach fitness i siłowniach, gdzie fachową pomocą jest trener personalny. Postępy znane w roli luźniejszych ubrań, lepszego samopoczucia, pokonania schodów w biurowcu bez zadyszki, czy spojrzeń znajomych z podziwem dla swego zainteresowania też bardziej zmotywują nas do dalszego dbania o jednych siebie.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s